Posted on

Az asztali tenisz, vagy más néven, ahogy használni szoktuk a pingpong nem csak kellemes időtöltés és izgalmas sport, hanem számos jótékony hatással rendelkezik, fizikai, mentális és lelki téren egyaránt. A pingpong olyan összetett fizikai aktivitás, amely javítja a rugalmasságot, az erőt, a gyorsaságot, az állóképességet és a vérkeringést. Érdemes beszerezni otthonra egy kültéri pingpong asztalt, vagy akár beltérit. Azért ajánlott inkább a kültéri pingpong asztal használata, mert az amúgy is egészséges fizikai aktivitás a szabad levegőn végezhető. A pingpongozás rugalmassá teszi az izmokat, mivel az ütők és a labda viszonylag kicsi a pályához viszonyítva, ezért a játékosnak meg kell nyújtania a kar-, láb- és hátizmait, ahhoz, hogy megfelelően vissza tudják ütni a labdát.

Mivel sokat kell hajolgatnunk a labda visszaütéséhez, a has és a hát izma megerősödik, az oldalirányba történő hajolgatások pedig az oldalsó hasizmot erősítik. Több kutatás bebizonyította, hogy az asztaliteniszezés enyhíti az időskori demenciát és az Alzheimer-kór tüneteit. Ez annak tudható be, hogy a pingpongozás állandó koncetrációt igényel, így serkentve az agyműködést. A kültéri pingpong asztal használata során az erős, friss levegő és a mozgás során felgyorsult légzés növeli a tüdőkapacitását, a pulzus növekedése pedig a szíve edzi. Előnyös lehet továbbá a kalóriaégetés szempontjából is a pingpongozás, a kezdők 200-250, a haladók pedig akár 400-600 kalóriát is elégethetnek óránként egy kis labdaütögetéssel. Az egészség szempontjából érdemes tehát beszerezni egy pingpong asztalt, hozzá labdát, ütőket, hálót és kezdődhet a játék.